fredag, december 30

Juldag hos pappa

Juldagen firades hos pappa och Gunilla tillsammans med farmor. Lugn och stillsam dag med massor av god mat, en och annan snaps, några glas vin och spännande samtalsämnen. Tomten tittade förbi även denna dag och gav mig bla. bättre karaktär som jag hade önskat mig :) (Hoppas det börjar gälla efter nyår...!) Fantastiskt mysigt hade vi.


















Farmor skjutsades hem och jag skjutsades vidare till vännerna som samlats för sedvanligt juldagsfirande. Mycket prat och uppdaterade om livet. Konstaterade att det är babyboom i mina vänskapskretsar just nu. Fantastisk roligt att träffas men natten blev inte allt för lång. För första gånger på flera år dissade vi Metropols juldagsfest och gjorde istället täcket sällskap.

Annandagen innebar skönt slapp och byggande av skåp som mamma köpt. Brukar alltid bli nåt fix och trix när jag är hemma. Samlade ihop mina julklappar och konstaterade att jag nog varit snäll detta år också. Fått massor av bra och fina saker: sängbord, glassmaskin, parfym, toastjärn, mössa, mobilskydd, assietter till min servis, ljuslyktor i lila, slickepott, musmatta mm. Sammanfattar julen som lugn och stillsam. Precis som den ska vara. Har hunnit umgås med alla dom jag älskar samtidigt som det funnits utrymme för avkoppling.








Inga kommentarer: