söndag, november 27

Jul igen

Så har jag försökt förstå att det ska vara jul igen. Med värme som i oktober har jag svårt att ta till mig att första ljuset i adventsstaken faktiskt ska tändas idag. Har ändå gjort ett tappert försök att pynta lite jul i min lilla etta. Riktigt mys blev det och stämningen infanns sig faktiskt mer och mer ju längre tid jag fick hålla på. Titta bara:






















Sen fick julstämningen sig en kick också av att vi bakade lussekatter och Rockeyroads igår. Dessa intogs sedan nybakade med rött vin och julmust :) Torra och fula blev omdömmet från en viss vän... själv tyckte jag att de va både mumsiga och fina! Hembakat är hembakat och det slår alla kondiskatter. Hör till saken är också att julskivan Absolute Christmas spelades på högvarv och att häftet med julsånger togs fram för en sångstund. Hahahaha!





















Vad gör man sedan kl. 22.30 en lördagskväll... jo man tar fram puzzlet med 2 000 bitar och häller ut över hela köksgolvet! Utan att många ord blivit sagda till varandra, 3 timmar senare och ömmande knän inser vi att vi inte blir klara (!) och kanske bör fortsätta en annan dag!


3 kommentarer:

Björn sa...

På tisdag gör vi klart det där pusslet. Pax för åskådarhörnet!

Anonym sa...

Då får ni använda knäskydd!!!
Kram Pappa!

Anonym sa...

Vad mysigt du har fått det.
Puss o Kram Mamma