söndag, november 13

Brrr....

Nu börjar det bli kallt. Mössan hade premiär igår när jag skulle ge mig ut i mosskogen. Iskristallerna fastnade i ansiktet under cykelturen och spindelnäten i skogen blev fint dekorerade. Mossa plockades som förberedelse inför första advent som närmar sig fortare än man hinner med. Bara 2 veckor kvar! Snart dags att pynta den där ljusstaken. Behövde en levende GPS för att hitta till skogens gröna matta så Björn följde med som guide. Jag som aldrig plockat en svamp i hela mitt liv lyckades hitta tre trattkantareller (tror jag det va...)! Aningen frusna så de lämnades kvar i dess naturliga miljö.




















Fortsatte lördagen med TRX-träning i simhallen och stepkoreografikomponerande i vardagsrummet hemma. Hade sedan Matilda på middagsbesök. Vi lagade fantastisk god kycklinglasagne och till efterrätt hade jag fixat en smarrig chokladmousse á la Halv åtta hos mig. Vi skålade i Champis och myste i soffan till långt in på natten. Den härliga bebismagen måste kommenteras! Min älskade vän är så underbart fin med kulan som va nära att hamna i stekpannan :)

Annat kul som hände i veckan var att jag och en kollega lämnade jobbet tidigare i torsdags och åkte till Stockholm och Älvsjömässan. Där minglade vi runt på de två gigantiska mässorna Allt om Hälsa och Mitt Kök. Hur kul som helst. Det fanns inga gränser för vad utställarna presenterade. Hälsomässan hade allt från tandblekning, olika terapiformer, kosttillskott och kontorsstolar till träningsredskap, sexleksaker och hälsotidningar. På Mitt Kök-mässan åt vi som bara den av allt från köttbullar, bröd, vildsvin och marmelader till Almondytårtor, yoghurtar, naturchips och choklad. Självklart var jag tvungen att dra marshmallows genom europas största chokladfontän!
Kändisarna duggade tätt under dagen: Blossom Tainton, Paulo Roberto, Mästerkockvinnaren Louise Johansson, storkocken Anders Levén mf. Sen insåg jag att Poledance kommer bli Medleys nyhet på vårens träningsschema!






















Nu är det söndag och sedvanlig tvätt är i gång. Planerar för en sväng på stan, fortsatt stepkoreografikomponerande och så CXworx + step med Pernilla. Avslutar med en mysig söndagskväll med mat och häng i soffan. Underbara helg!

2 kommentarer:

Björn sa...

"Levande GPS". Jo jag tackar jag. Tur att jag inte berättade för dig innan vi gav oss iväg att vi skulle till samma skog som jag gått vilse i två gånger på samma gång ( http://vismut.blogg.se/2008/august/vad-ska-man-saga.html ).

Anonym sa...

Thanks , I haѵe recently been looking for
іnfo about thіs topіc fοr a while and yours іs the greatest I have
discovеrеd till now. But, what about the bottom lіnе?
Aгe you сertain about the supply?


Feel free to visit my blog; Certified tantric massage in London
my webpage: i tried erotic massage in london