onsdag, augusti 10

CX instruktör

Så är vardagen tillbaka och livet lunkar på.... eller inte. Nog för att jag är tillbaka på jobbet igen och kör klasser på Medley som vanligt så är livet inte helt som det brukar. Mycket har hänt den senaste tiden och redan imorgon öppnar sig en ny dörr till ett liv jag inte vet var det tar mig.

Nog om det. Vill hellre skriva om något riktigt grymt. Jag gick nämligen och utbildade mig till CXworx-instruktör denna helg. Detta är ett nytt koncept som LesMills nyligen lanserat och som sprids som en löpeld i världen. Det är ett corepass som syftar till att stärka upp muskulaturen kring bål, rygg och rumpa. Utbildningen hölls hos oss på Medley och vi körde hårt i dagarna två. Vaknade med galen smärta i höft och diafragma på måndagen. (Alltså inte i magmusklerna som man kunnat tro..) Jisses vad jag kommer bli fit om jag slutar upp med allt godis ;)




















Efter grundutbildningen väntar instruktioner för klasser och sedan en godkänd filmning innan jag kan titulera mig som CXworx-instruktör på riktigt.
Sen har jag drömmar om vidare avancemang inom LesMills så nu gäller det att hålla motivationen uppe och kämpa på. Jag vill och jag SKA!

Inga kommentarer: