tisdag, juli 26

Semester 2011 del.1

Jag är inne på min sista lediga vecka denna sommar och verkar tagit semester från både jobb och blogg. Hoppas ni är några läsare där ute som inte övergett mig trots dålig uppdatering.
Hur ska jag kunna berätta här om hela min semester? Jag gör ett försöka att sammanfatta mina lediga dagar.

Midsommar:
Innan semestern startade på riktigt firade jag en underbar midsommar i Hultsfred tillsammans med några älskade vänner. God mat, roliga lekar och snack blev det. Solen höll sig faktiskt också framme så vi fick njuta lite.






























































Smörgåskryssning M/S Kind
Som Morsdagspresent bjöd jag med mamma på en båttur längs Stångån, från Linköping till Hjulsbro t/r. På vägen slussades vi i flera steg och under tiden avnjöt vi en imponerande god matbuffé. Vi fick en underbar eftermiddag tillsammans.












































Tinnis:
Några soliga dagar i början av sommaren kunde jag njuta av i mitt älskade stadsbad Tinnis. Här tillsammans med både Matilda, Jonas och Johanna.






















Göteborg och Båstad:
Fick semester på en onsdag och redan torsdag bar det iväg med ett gäng barndomsvänner till Göteborg. Vi gjorde hela Liseberg och skakade om kroppen ordentligt i karusellerna. Lyckades med sol även här och hade riktigt roligt. Insåg dock att jag blivit mer chicken med åren ;) Åkte allt utom Atmosfear, där gick min gräns! Vi höll ut till stängning och lämnade inte området förrän strax efter 23. En natt i ett hus några mil utanför Göteborg och sedan vidare mot Båstad dagen efter.
Stannade för lite shopping på Freeport i Falkenberg och lunchade i ösregnet i Varberg.
Bodde i stuga strax utanför Båstad fredag till söndag. Lyckades få en underbar lördag med beachhäng hela dagen. Under helgen blev det sköna morgonpromenader, grillning, några glas vin och umgänge i stugan. Skönt att bara vara iväg och inte tänka på något annat än semester!
Shopping även på vägen hem då vi stannade i Ullared. Jag gjorde allt några fynd trots att jag inte skulle handla.






















































Picknick, Havsslätt och Räkfrossa:
Passade på att umgås med familjen några dagar.
Bjöd med mamma ut på en picknick till bästa stället i skogen men lyckades tima ett ösregn! Satt länge och kurade under en filt på en sten. Men efter regn kommer sol och vi fick finaste kvällen på berget. Fantastisk utsikt i natursköna Sverige. Avslutade picknicken med lite blåbärsplockning.
Fick en härlig dag på östkusten med kusin Niklas. Solen stekte rejält på oss utan vi märkte det och hade sedan en fantastisk bränna.
Har haft tid att umgås med pappa och Gunilla. Morgonpromenader, frukost, besök hos farmfor och så räkfrossa i Västerviks skärgård. Riktigt mysigt!































































Inga kommentarer: