söndag, december 26

Mellandag

Lars och jag är hemma en dag i Linköping mellan en fantastisk julhelg i Hultsfred innan fortsatt firande i Danmark imorgon.

Julafton firade vi hos pappa och Gunilla. Massor av mat och julsnapsar, delvis tittande på Kalle Anka, besök av lilltomten, julklappsutdelning, godisätande, pyssel och film. Precis som julafton ska vara satt vi alla dästa i soffan till sist och pustade ut. Underbart mysigt! Tack pappa och Gunilla för allt ni pysslat och styrt med.




















































































Juldagen inledde jag med en kortare promenad i kylan. Hittade kläder i mammas garderob och gav mig iväg. Sedan va det förberedelser och styr innan mammas syster med familj kom. Ytterligare en dag med massor av julmat, efterrätt, tårta, julklappar, julklappsspel och lek. Lars antog rollen som barnpassare och det skötte han riktigt bra! Det var fight mellan de små barnen om att sitta närmast :) Dagen bara sprang förbi så alla förberedelser passerar förbi fortare än kvickt. Härligt att va hemma med familjen. Underbara mamma, jag älskar dig!







































































Juldagen innebär ockå sedvanlig hemvändarfest på Metropol. Innan dess slöt vi upp hos icca och henke och jag ångrar bittert att vi inte stannade kvar där hela natten. Mina underbaraste vänner fanns där, vi spelade spel och hade riktigt roligt. Saknar mina tjejer så mycket och inser det verkligen när man väl ses. Blev en kort och intensiv tid tillsammans innan vi åkte till Metro.
Denna annandag jul har inneburit ett besök hos älskade farmor och farfar. Fick krama om dom ordentligt och prata om ditt och datt över en liten fika. Tänker på er!
Sedan styrde vi bilen tillbaka till Linköping för att packa upp för att sedan åter packa ner. Nu är väskan redo för en vecka i Danmark.
GOTT NYTT ÅR!
Ses igen 2011

Inga kommentarer: