fredag, mars 26

Vardagsmys

Två veckor har passerat fort förbi. Den första ägnades nästan fullt åt BodyAttack-träning. Perfektionist som jag är ville jag att allt skulle klaffa. Lånade rugbybollar av Linköpings rugbyklubb och volleyboll av Team Valla för att få rätta känslan i passet på releasen. Koreografin satt där den skulle men den riktiga kicken infann sig nog mest passet efter releasen. Det måndagspasset var nog den bästa attackupplevelse jag haft! Vilket grymt gäng kunder jag får coacha!

Mycket tid har ägnats åt kärlek och vännner. Liten tjejtillställning med Harrys som avslut förra lördagen, en slapp soffhängardag med Malin och Benny dagen efter, våffeldagsfirande med Matilda och Jonas och så en heldag med mamma!








Mamma har semester denna vecka så jag insåg att jag gärna tog en flexdag ledigt för att spendera den med henne. Redan 8 kom hon hit i tisdags för att hinna avnjuta en underbar frukost på First Hotell. Sedan blev det ett antal timmar på stan, lunch, dubbelbad och bastu i simhallen, vårpyntning i lägenheten, tvtittande och avslutning med soppa och fruktsallad. Vilken dag! (Tack älskade mamma för all hjälp med gardinerna. Hur skulle jag klara mig utan dig.... och min symaskin!?)

Efter att jag gått ner i arbetsgrad har jag insett hur mycket värt det är med fritid. Har för första gången på länge kunnat stressa ner, ta det lugnt och njuta. Jag gör ett bättre jobb i Nyköping och jag är en gladare människa när jag kommer hem. (Trist bara att man måste leva som en stundent...)

*Flow*

Inga kommentarer: