tisdag, februari 2

Betydelsen av nära och kära

Fick mig en rejäl tankeställare i går.
Jag drabbades av de kraftiga förseningar som uppstod i samband med den tragiska dödsolyckan vid Linghem station. Innan jag visste vad som inträffat satt jag vansinnig på en ersättningsbuss och var sedan i upplösningstillstånd för att först vara på jobbet vid 10. Så får man veta varför och då kommer tankarna. Tankarna på hur livet så drastiskt kan ändra riktning. Tänker på hur värdefullt det är att vara rädd om sina närmaste och visa sin uppskattning och kärlek till dom. Är säker på att den drabbades familj sade God natt som vanligt på söndagskvällen och förväntade sig att träffas igen på måndagen efter jobbet. Men inte...
Mamma har alltid förespråkat att man aldrig ska skiljas ovänner. Det bär jag med mig, alltid. Jag kom hem på måndagskvällen och kramade Lars så hårt jag bara kunde.


På tal om nära och kära så var jag hemma i Hultsfred i helgen. Lars spelade basket i Malmö så jag passade på att åka "hem". Såg den bästa handbollsmatch som Hultsfreds HF någonsin har spelat, lagade mindre lyckad ;) middag med mamma, umgicks med härliga vänner, tog en riktig sovmorgon, slappade hos pappa och åt middag hos farmor och farfar. Helgen var helt underbar och fylld av kärleksfulla stunder. *Saknar er där hemma*



























Inga kommentarer: