tisdag, november 24

Soffpotatis

Ja, jag känner som mig en riktig soffpotatis! Med denna levnadsstil kommer jag snart att rulla fram som en potatis också. Jag pallar inte detta längre :( Utan karaktär och utan träning bådar detta inte gott... Försöker passa på att njuta av lugna kvällar utan jäkt och stress men det är svårt. Träning är mitt liv och har alltid varit. Det ger mig en sån energi och glädje.
De senaste två dagarna har kryckor varit mina följeslagare. Inte för att jag haft så ont utan för att foten ska få vara i vila och inte belastas hela tiden. Kanske kan det hjälpa....
Det enda positiva med mitt stillasittande liv är Halv åtta hos mig! Älskar detta Tv-program. Helge är min idol :)

I söndags var det fullt ös med städ, disk, matlåde-matlagning, bloggande och bakning. (Mer eller mindre på en fot.) Bakade en underbar Schweizernötkaka med recept från (inte helt oväntat..) Halv åtta hos mig! Denna skulle jag bjuda Lars och våra underbara vänner Hanna och Mats på framåt kvällskvisten. Avslutade alltså veckan med en härlig söndagsfika och mys i soffan med människor man gillar. Me like a lot!
Ny vecka alltså. Imorgon ska det fixas inför advent på söndag. Är nämligen inte hemma så mycket närmaste dagarna. På torsdag får vi efterlängtat besök från Danmark. Lars mamma, pappa och vän Mads kommer till oss. Hockey på torsdag, LM i inomhusfotboll på fredag och Jul på Liseberg på lördag med övernattning till söndag. Spännande dagar med andra ord...

På återskrivande....

Inga kommentarer: