söndag, oktober 25

Kalasande i Hultsfred

Nyss hemkommen från en härlig helg på hemmaplan.

I fredags mötte vi upp hos mamma redan vid 16. Där bjöds det på förmingel inför den stundande teatersupén i Vimmerby. Mamma hade dukat buffébordet med massa små godsaker och Azti skummade gott i glasen. Ditbjudna var även mammas syster med delar av familj och en väninna. Efter lite mys i höstmörkret åkte vi till Brygghuset i Vimmerby där vi bjöds på tre-rättersmiddag samtidigt som en teater spelades upp ute bland oss matgäster. En mordgåta skulle lösas så vi satt alla på helspänn för att lyckas bli den som avslöjade mördaren. Kvällen rusade på i väldig fart och vi hade riktigt trevligt.
Inte meningen att födelsedagsbarnet ska stå för kalaset men TACK snälla mamma för en fantastisk afton!


































Lördag och tidig uppstigning. Var tvungen att hinna upp före mamma för att sjunga Ja, må du leva! Hann inte riktigt så vi möttes upp ute i hallen :) Födelsedagsbarnet uppvaktades med en efterlängtad digital kamera och uppdukad frukost. Grattis Grattis på födelsedagen!









Mycket som skulle hinnas med under lördagen. Efter morgonfirandet åkte mamma, jag och Lars till farmor och farfar. Alltid så mys att komma hem till dom. Vi fikade och pratade en stund.









Vidare till Hagadal för att se lite handboll. Det va riktigt länge sen jag gjorde det så det var kul... Eller va det det...? Ingen vidare match men handboll och Hagadal är alltid handboll och Hagadal. Det är en viss doft och en viss känsla att komma in i den där hallen och så fick jag möjlighet att se och prata med kära vänner.

Från det ena till det andra. Efter handbollen åkte vi till pappa och Gunilla. Pappa hade fyllt år och detta måste firas. Vi ordnade med tacos och satt sedan i köket och pratade hela kvällen lång. Pappa var som ett litet barn när han öppnade sin present :) Grattis Grattis pappsi. Efter att jag haft min sedvanliga kvällsdipp av trötthet och var på G igen var det dags att åka hem. En riktigt trevlig stund var slut för den här gången. Tusen tack älskade ni.












Söndag och Korpen tipspromenad i höstdugget. Därefter en riktigt stor och god frukost/brunch. Lite slapp i soffan med Elin på besök. Härliga vän. Vad glad jag blev att få träffa henne en stund.

Nu är vi tillbaka i Linköping. Lars har Kalle på besök och kollar fotboll. Jag har packat upp, fixat lite fisk till morgondagen och skrivit av mig här. Nu ska jag iväg och träna. Mycket mat i magen sen helgen så det ska bli skönt att få röra lite på sig innan myset i soffan väntar.

Älskar er alla där hemma!

Inga kommentarer: