söndag, september 27

Glädjestunder i vardagen

Mitt i allt jobbande och pluggande av BodyAttack blev jag medbjuden av Matilda på en fika i torsdags kväll. Precis vad jag behövde! Attacken har tagit över mitt liv den senaste tiden så det var perfekt att få en stund med en kär vän. Vi myste länge på café Ciocolata och insåg hur härligt det ändå är med hösten. Att få krypa in i stora tröjor och värma sig med en kopp varmt te eller choklad! Kommer säkerligen att bli många såna kvällar framöver :)

Fredagkvällen blev underbart lugn. Efter Step konditions-passet kröp jag och älsklingen upp i soffan med grillade renben och Idol. Därefter såg vi den sämsta film som någonsin gjorts. Nåja, kan ju inte alltid ha tur med filmvalen. Somnade gott efter en fullspäckad vecka.

I går var jag i sporthallen och körde BodyAttacken live. Det var tufft med jag tog mig igenom alla lunches, jumping jacks och push ups! Svettigt värre. Känns som koreografin sitter någorlunda. Blir ändå ytterligare en sväng till sportis idag för genrep!
Efter en smarrig tonfisksallad tog jag cykeln till Tornby. Födelsedagar står i antågande så jag hade några ärenden att uträtta... Höstblåsten gjorde sig påmind och tog rejäla tag om mig och min cykel. Kan inte klaga på motionen denna dag!
På kvällskvisten var jag bjuden hem till Julia. Det blandades läskande limedrinkar och så dansades det Funky Kidz. Vilka goa vänner man har :) Vi tog oss en sväng till Strandgatan för att få skaka rumpan men väl där var det en kille som spelade rockcovers! Inte så mycket till dansade då. För oss vill säga. Istället satte vi oss ner i skönaste fåtöljerna och kollade in alla raggare som röjde loss. Konstaterade att oavsett hur gammal man blir så gör lite alkohol att alla blir tonåringar på nytt! Vi försedde oss med vin och Rosa Pantern och hade riktigt trevligt. Kom att prata tatueringar och uppenbarligen har Matilda en flodhäst på ryggen... :)HiHiHi. Knas!









Tack brudar för en toppenkväll.


Nu har jag vaknat upp till sista söndagen i september. Efter lite frukost som jag snart ska stoppa i mig är det sporthallen som gäller. Ett sista pass av BodyAttacken ska genomföras innan jag släpper releasen för kunderna imorgon. I eftermiddag sen är vi bjudna hem till Johanna och Jan. Länge sen vi sågs nu så det ska bli väldigt roligt.

Sedan är det måndag igen och nya tag. Märkligt vad dagarna passerar fort förbi. Carpe Diem!

Inga kommentarer: