lördag, september 5

En fullspäckad vecka som vanligt

Jag kan inte förstå hur jag hinner med allt. Denna vecka har varit riktigt intensiv.

På jobbet sker det mycket förändringar. Fått ny sjukgymnastkollega, ny arbetsplats och nya boende. Har suttit i möte mest hela veckan och planerat för det framtida arbetet. Entusiasmen är på hög nivå och vi har höga ambitioner om att kunna få igång nåt ordentligt. Härligt med bättre samarbete mellan professionerna och mellan enhetschef och sjuksköterska. Det känns riktigt roligt att åka till jobbet nu. Men allt har inte varit positivt. Det har inneburit långa dagar med hemkomst runt 19 både tisdag, onsdag och torsdag.

Efter jobbet har jag hunnit med att träna 4 gånger denna vecka. BodyAttack, Funktional Moves, Step kondition och BodyAttack. Underbara träning. Kan inte sluta skriva om det. Det ger en sån härlig kick och kroppen mår så bra.

Dessutom har fantastiska vänner lyst upp min tillvaro.
I tisdags bjöd jag Hanna på glass eftersom hon fyllde 25 i torsdag. Grattis! Planerade att gå till Bosses men efter att sensommaren gjort sig påmind var nästan alla sorter slut. Blev Ben & Jerry och det va faktiskt minst lika gott. Satt länge på en bänk på stora torget och bara pratade. Hade inte setts på hela sommaren så det fanns en del att ta igen! Härliga Hanna.

I onsdags tog jag en kvällsfika med Matilda. Alltid lika mys att sätta sig ner med henne. Glad, positiv och bara så omtänksam. Blev en sen kväll även denna.

I fredags kom icca och henke på besök. Icca va med och körde Step kondition med mig i sporthallen. Som vi körde. Svetten den lackade :) Därefter blev det iordningfix och middag på Platå. Till den goda buffén slank det ner några glas vin. Vi hade riktigt trevligt. Så länge sen vi träffade dessa underbara så det va toppen! Väl hemma igen var det dags för Buzz. Icca lyckades vinna över Lars, som så länge varit obesegrad. Härligt tjejen! Men så var han ju naturligtvis tvungen att ta tillbaka äran innan det var läggdags. Själv är jag ingen höjdare och hamnade på de lägre placeringarna.







































Lördagen började med en stadig frukost. Sedan var det shopping på stan som gällde. Vilken shopping sen! Ups... Råkade bli både aerobicskor, Casallinne, byxor och ett vanligt linne. Ja, ja! Man lever ju bara en gång och nu lever jag riktigt gott. Unnar mig både det ena och det andra... :) Vi sade adjö till våra älskade vänner som fortsatte shoppingen i Ikano. Jag begav mig till sporthallen och Lars tog sikte på Norrköping. Tusen tack för att ni kom och hälsade på oss! Saknat er så mycket.

Lördagskvällen var bokad för ytterligare trevligheter med kära vänner. Det vankades middag och fotboll på The Pitchers med Hanna, Mats och ett par vänner till dom. Va superkul att träffa dessa norrlänningar igen :) Att Zlatan trixade in segermålet i sista sekund gjorde ju inte saken sämre. Taket på The Pitchers höll på att lyfta när alla gäster skrek , dansade och skålade! Sjukt vilken stämning! Glada och på topp fortsatte vi kvällen och natten hos oss. Vi spelade spel för fulla muggar så tiden for iväg. Blev inte sänggående fören närmare 3!



















Livet är till för att levas och det ska fyllas med mycket. Sova och ta det lugnt kan man göra när man blir gammal. (Om jag nu blir det i detta tempo...)
Vaknade denna söndag och var förskräckligt trött. Hörde till saken att alarmet ringde 7 för sedvanlig tvätt. 5 timmars sömn var på tok för lite efter allt som hänt i veckan. Jag la mig i sängen och sov mellan vändorna ner till tvätten. När klockan visade 11.30 gick jag upp. Har fortfarande inte riktigt vaknat kl. 13.45. Planerar för en tur till Priso, lite matlagning och så blir det soffan resten av dagen.
Vill hälsa till alla underbara vänner jag har! Vad skulle jag göra utan er. Ni är värda så mycket.

Inga kommentarer: