söndag, februari 15

Mina hjärtan

Ännu en helg fylld av trivsamheter tillsammans med mina närmaste hjärtan. Har dock fått klara mig utan mitt störta hjärta då han varit/är i Malmö och spelar Malmö Open i basket.

I fredags hade jag en ledig dag från jobbet. Hade en viktig sak att uträtta på morgonen så jag stannade i Linköping den dagen. Saken gick över förväntan men det blev ändå inte riktigt som jag tänkt mig. (guuu.. så hemlighetsfull jag är...) Myste sedan med mig själv resten av dagen.
Vid 17.30 var det dags för BodyAttack. Så gutt att avsluta en fredag med det. Körde järnet som vanligt och med mig som deltagare var Matilda. Bjöd sen med henne hem till mig efter så vi köpte med oss lite skräpmat på vägen och kollade sedan Let´s Dance. Efter ett hårt pass tyckte vi att vi va värda lite onyttigheter så vi fortsatte med popcorn, nötter och bilar :) Blev en lång natt i soffan för efter Samantha startade vi Buzz. Hade svårt att sluta så många omgångar och frågor blev det! Härliga tjej du är Matilda :) Tusen tack för en helt underbar fredagkväll.

Lördag och tidig uppstigning för sedvanlig tvättstuga. Pysslade i lägenheten och packade för hemfärd mot Hultsfred medan maskinerna gick. Lånade bilen och lyckades komma i väg i sista stund. Planen var att hinna hem och se handboll i Hagadal. Det gjorde jag och känslan av att vara åter i denna härliga sporthall går inte att beskriva. Den var som mitt andra hem under flera år och det sitter i. Killarna lyckades vinna en riktig strulmatch. Domarna blåste sönder spelet med sina utvisningar. Nåja, segern va iaf vår!
På kvällen hade jag bjudit hem mig till pappa och Gunilla för att äta mat och kolla Melodifestivalen. Blev en riktig myskväll. Maten smakade ljuvligt, vi kom i djupa samtal och rätt deltagare lyckades för en gång skull gå vidare i denna omtalade sångtävling. Även denna afton blev helt underbar. Älskade ni :)

Söndag och en alldeles underbar vinterdag. När vintern visar sig från denna sida kan till och med jag säga att jag älskar kyla och snö. Tog med mamma ut på en helt gudomlig promenad innan frukost. Hade solen i ögonen och det var nästan så den värmde, bäckarna porlade och det var mängder av iskristaller på träden. Mitt barnasinne kom fram så jag kunde inte låta bli att göra en smöängel i den orörda snön. Vilken underbar morgon!




























































Efter all frisk luft åt vi en smaskig frukost och kollade på film. Sedan var jag helt slut och tog en tupplur på soffan. En välbehövlig sådan.
Fortsättningen på denna söndag blir god mat och ett besök hos farmor och farfar. Detta innebär att hemresan till Linköping blir sen. Vill man träffa alla sina närmaste hjärtan så är det smällar man får ta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hvor er jeg bare misundelig på det smukke landskab og sne. Ville ønske at jeg bare kunne tage afsted og besøge din mor og nyde den skønne natur. Trænger sådan til at komme væk, men det kan desværre ikke lade sig gøre økonomisk.
Tænker meget på jer og håber at i begge har det godt.
Knus
Lene

Anonym sa...

Hej begge to ,sikke nogle flotte billeder af vinteren ,det er ikke meget sne vi har haft. Vi håber i har det godt ,det har vi . Nu håber vi snart der kommer gang i vores tilbygning af stue .Hils Lars Knus fra Poul Ernst og Jytte