söndag, oktober 5

Kanelbullens dag

Gårdagen innebar höststädning på balkongen. Blomlådan skulle ner, möblerna rengöras och alla plattor som legat på golvet skulle torkas av. Det tog en bra stund innan alla plattor va rena men det var det värt. Nu är det ordning där ute inför den kommande vintern.









Kanelbullens dag var jag ju naturligtvis tvungen att fira med att baka. Skulle ordnat med kakkalas för våra vänner här men det får bli nästa helg istället. Jag bakade ett stort lass med smarriga kanelbullar som Lars och jag åt riktigt nybakade och varma! Mums va gott det va!









På kvällen gick vi till bowlinghallen där några vänner till oss hyrt 2 banor. Köpte en cider och hejade på så gott jag kunde. Riktigt kul hade vi. Vi satt kvar där en stund och hade trevligt innan vi fort satte hem till Karin och Tomas. Där blev det Hänga gubbe och Nintendo! När några av grabbarna skulle gå till Harrys avvek jag och gick hem. Kan lova att jag möttes av en stark doft av kanelbullebak när jag kom innanför dörren!

Nu är det söndag och jag ska snart gå och väcka Lars. Vi ska till Ikanohuset en sväng. Det är Kundklubbshelg å så skulle jag behöva en jacka och ett par stövlar stövlar. Efter denna tur får vi se vad veckans sista dag har att erbjuda.

Kram på er alla.

2 kommentarer:

Nina sa...

Ser att det har bakats hos er också. Jag bakade också kanelbullar och håller med om att det luktade kanelbulle i hela lägenheten sen!

Hoppas att allt är bra med dig annars, och att den där förkylningen ger med sig!

Kram

Anonym sa...

Hej madde.

kanel bollerne ser rigtig gode ud.
Kunne du ikke få lars til at oversætte opskriften til dansk og maile den til os. Så vil jeg prøve at bage nogle.
Håber i får en rigtig god søndag.
Her er vi ved at blæse væk, så det er rigtig vejr til indehygge.
Knus lotte