tisdag, juli 1

Ett tag sen nu

Nu va det länge sen jag skrev. Har hänt en del så tiden har inte funnits.

Det började med att jag i tordags stannade kvar i Nyköping över natten för att kunna vara kvar och pyssla hos en arbetskamrat. Hon har varit ordförande i Föreningen för Unga Slöjdare så varje år brukar hon bjuda hem kommunrehab till sig för att pyssla, trivas och tilltuggsfika tillsammans. Jag är kass på att pyssla så mitt syfte med kvällen var den sociala gemenskapen. Jag gjorde mitt bästa med att laga min dunväst och så sydde jag en välkomstskylt till vår lägenhetsdörr. Blev rätt nöjd men den har inte kommit på plats än. Saknas några cm tråd för att den ska vara helt färdig!

Arbetsveckan avslutades på fredagen med att jag bjöd Lars på middag på Platås uteservering. Jag åt av den fantastiska buffén medan Lars avnjöt en ryggbiff. Vi satt och hade riktigt trevligt tillsammans med alla andra som tänkt samma sak som oss denna kväll. På vägen hem hyrde vi en film och fyllde en godispåse. Hade sedan en skön kväll i soffan innan vi somnade gott.

Lördag innebar jobb för Lars och träningspass för mig. Körde gärnet på bodypumpen vilket satte sina spår. Har fortfarande svårt att förflytta mig normalt! Därefter begav sig Lars och jag ut på golfbanan i Vreta Kloster. De 9 riktigt kuperade hålen tog vi oss igenom med blandat resultat. Jag som trodde det skulle bli en lätt match fick se mig besegrad. Om en kille utan officiellt hcp gör två par i rad och för det får totalt 11 poäng så är det svårt! Det ska sägas att jag inte gjorde min bästa runda så vinsten till älsklingen var rättvis.


















Var bjudna på fest med Malin, Benny och gänget på kvällen så vi stressade snabbt dit. Hade riktigt kul hela kvällen. Avslutade med att dansa loss på B&K och Harrys dansgolv! Härliga stollar det där.

Var seg men inte helt förstörd när jag vaknade på söndagen. Tvätten skulle tas itu med och jag skulle själv leda bodytoning. Det va härligt att träna av sig ruset! Blev hembakade småpizzor till middag denna dag. Till skillnad från Millans sunda maträtter lägger jag upp bilder på dess motsvarighet! Men gott va det. Fortsatte kvällen med frosseri. Det va EM-final och den skulle ses hos Malin och Benny. Till detta hade vi ordnat med efterrättsbuffé då det blev knytkalas på diverse onyttigheter. Började med att några skulle baka paj och slutade med att det både blev paj, chokladkaka med nötter och chokladmuffins! Se vilket bord! Mys hade vi men ingen av oss lyckades sätta rätt på slutresultatstipset.









Arbetsvecka igen och nu är det mer att göra. Så här i semestertider får vi hjälpas åt med varandras hus så jag har därför försökt skapa ordning i en annan arbetsterapeuts ärenden. Det tar på krafterna.

Imorgon blir det golf i Nyköping! Jag ska stanna kvar där igen och göra Nyköpings GK osäkert tillsammans med en jobbarkompis. Ska bli skitkul. Med vädret som väntar också så kan rundan inte få bättre förutsättningar. Ska sätta igång och packa bag och resväskan nu.

Blev visst långt det här men ska det uppdateras så ska det!

1 kommentar:

ANGELICA sa...

Du ser verkligen ut som en riktig golfare i de rutiga brallsen! Snyggt! Lycka till imorn! Kram o puss