måndag, juni 23

Midsommarhelgen

Midsommarafton blev en riktigt lyckad dag med den traditionella sillen och nubben, de röda jordgubbarna, lekarna och de underbara vännerna. Det som fattades var den strålande solen. Vi fick nöja oss med några strålar mellan de svarta molnen. Men vad gjorde det. När kylan blev för hård tog vi fram spelen. Det funkar alltid! Att komma "hem" och träffa gänget gör mig så glad, det betyder så mycket. Saknar er redan. Här kommer ett axplock från midsommarens spektakel.























































Lördagen blev en riktigt slapp dag. Icca och jag gick bara några promenader med Leia men annars hade vi tabberas på allt som blivit över sedan dagen innan. Vilket ras sedan! Tror bestämt vi åt nästan hela dagen. Mår illa när jag tänker på allt jag tryckte i mig! Nåja, vi hade iaf riktigt trevligt. Smidde även planer inför sommaren och tittade på film.

Ingen sovmorgon på söndagen sen. Upp klockan 7 för att spela första golfrundan för säsongen klockan 8.30. Jag trodde det skulle gå helt åt skogen men faktiskt så höll jag mig skapligt på banan. Drivarna satt där de skulle och likaså järnslagen. Värre var det med närspelet. Fattar inte hur svårt det ska va att putta! Jag är verkligen värdelös och det förstör hela min score. Slutade med ett dåligt resultat men är glad för att äntligen va igång. Pappa och jag fick en stund för oss själva och det va verkligen perfekt golfväder. Kan säga att jag har suget efter att få ge mig ut igen.









Efter en dagens lunch på Tobo hade jag sedan en spelstund med mamma innan det var dags att hoppa på tåget tillbaka till vardagen igen. Betyder så mycket att bara få va hemma en sån här kort stund. Tror inte ni förstår. Möttes av Lars hemma som fixat med goda varma mackor. Blev ingen sen kväll. Tror jag slöt ögonen kring 22. Perfekt inledning på sommaren.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem vann golfrundan?????????

Madelene sa...

Måste erkänna att det va pappsi... Men så har man ju så lågt hcp också som är svårt att hålla ;) hehe !!!