söndag, april 6

Lek o kalas hela långa dagen

I går va det fullt ös hela dagen. Jag hade bjudit hit mamma och släkten från Växjö på ett gemensamt kalas för mig och kusinen Linda. När klockan var 12 blev jag hämtad för först skulle vi alla bli barn på nytt i Busfabriken. Vilket ställe säger jag bara! Det va klätterväggar, tunnlar, bollar, stutsmattor, rutchkanor med mera överallt. Tur att de tre kusinbarnen va med så jag fick anledning att leka runt jag också! Man började lite försiktigt med att kasta en boll..., sedan va det kört! Det sprangs runt, hoppades och åktes för fullt. Fick till och med moster att åka rutchkana. Ojoj, va kul vi hade. Efter att de 3 timmar vi betalt för hade gått och då mina strumpbyxor va fulla med hål lämnade vi drömvärlden för vidare kalasande hos oss.































Vi körde en favorit i repris sen inflyttningsfesten och bjöd på grekiska grillspett, pasta, egengjord tzatziki, bröd och sallad. Det blev uppskattat. Till efterrätt kunde jag bara inte låta bli... Jag beställde en tårta från Tårtverkstan! Jag kunde inte hålla mig till bröllopet med att beställa en, så jag slog till. Det blev en specialdesignad träningstårta som symboliserade mig som stepinstruktör och Linda som Yogautövare! hahahaha. Den va riktigt cool. Kändes hemskt jobbigt bara att behöva skåra den. Det innebar att jag delade mig själv i två delar! Se bara så grymt.











Kvällen blev lång och under den hann vi både ta oss igenom flera samtalsämnen och spela Buzz. Lars blev den som såg till att barnen hölls sysselsatta med disney chanal och bollspel i tv-rummet. Den lille August bytte "ägare" flera gånger under kvällen och jag var inte sen med att gripa tag i den söta. Kan lova att vi alla var trötta efter denna långa dag fylld av lek och bus.





















Tanken va att Lars och jag skulle se film efter att vi städat undan men jag somnade som vanligt efter 30 min. Ingen idé att starta en film efter 22. Sov gott i soffan då kan jag lova.

1 kommentar:

Frida sa...

Tack för en trevlig dag och vilka härliga bilder =) Kan inte du maila några av dem till mig?