tisdag, mars 25

Snö och försenade tåg

Sjukt va det har snöat och fortfarande snöar! Kunde inte ta cykeln till stationen idag pga av allt det vita som täckte marken. Fick snällt ta på mig vinterstövlarna och pulsa ner till tåget. Ännu värre med snö hade sedan kommit i Norrköping när jag, efter mycket om och men, skulle gå av där på perongen. Jag visste inte hur djupt det va när jag skulle sätta ner fötterna. Perongen va inte skottad så jag såg hur damen framför mig försvann med foten ner i drivorna. Helt galet! Pulsa pulsa över till nästa tåg.
Ja, jäkla SJ och deras tåg. Jag blir bara så upprörd. Kommer till stationen sent i Nyköping ikväll för att åka med tåget 17.42. Det visar sig då att det är försenat och inte kommer förän 18.50! Sitter på stationen bland många andra irriterade i 1 timma och 10 minuter innan tåget äntligen kommer. *Suck* Knappt idé att åka hem! Då visar det sig att det tåget i själva verket går i normal tid och att tåget jag skulle åkt med inte kunnat komma iväg för att de inte lyckats stänga dörrarna i Stockholm. Inte kunnat stänga dörrarna! Hallå! De som redan satt på det tåget fick alltså byta över till det som äntigen kom för att ta mig hem. Istället för att komma hem sent 19.15 var jag hemma ännu senare, 20.20. *Suck* Pendling är bra på alla sätt men ibland blir det bara för mycket.

Inga kommentarer: