söndag, mars 30

Nu bloggas det för fullt

I dag var det dags för ännu en basketdag. Lars var tidigt uppe och vann stort den första matchen mot Norrbacka. Pappa kom till mig runt 13 för att äta lite isterband och stuvade potatis innan vi åkte för att se den andra matchen mot Nacka.
Men innan pappa dök upp ska sägas att jag och Malin tog den allra härligaste promenaden längs stångån. Solen värmde och många linköpingsbor hade hittat ut för att njuta tillsammans med oss. Nu måste våren vara här!
Så va det då basketen i Norrköping. Matchen blev lika spännande som befarat och det va verkligen en nagelbitare in till sista sekund. Med 4 sekunder står det 61-61 och Nacka har bollen vid inkast. Man tror att Dolphins lyckats ta poäng men ack så fel. Men 1,4 sekunder kvar skjuter Nacka in en 3-poängare och vinner. Så jäkla typiskt. Det va som sagt en riktigt bra match så det gäller bara att ta nya tag i slutspelet i Göteborg. Då vinner ni!
När vi kom hem lagade jag de allra godaste våfflorna. Lars kanske tyckte jag överdrev men våfflorna va nog de godaste jag nånsin ätit. Egen hemmagjord smet kanske va hemligheten. Se bara så gott.











Efter dessa läckerbitar i magen hann vi med en omgång Buzz innan Lars och pappa gav sig iväg på hockey. I ett fullsatt Cloetta center skulle de se fjärde semifinalen mellan LHC och Färjestaden. Så medan de nu är där sitter jag här och uppdaterar dagen. Innan jag avslutar måste jag säga att det va jag som vann Buzz idag! Tjoho! Nu börjar snart Wallander så soffan väntar.
Trevlig vecka allesammans.

Inga kommentarer: