lördag, mars 29

Dance och basket

I går kväll kom mamma för att mysa med mig till Let´s dance-finalen. Lars var på basket i Norrköping så vi hade till en början en liten kväll för oss själva. Tyvärr hade jag tvättstugan så det eviga springandet ner dit förstörde stämningen en del. Men det ska sägas att vi ändå hade väldigt mysigt och konstaterar att det va rätt danspar som vann. Dock är Rickardsson ett riktigt dansproffs som är väl värd alla hyllningar. När Lars sedan kom hem spelade vi Buzz. Lars vann som vanligt båda gångerna vi spelade! Kan inte fatta att det ska va så svårt att slå honom.
I helgen är det sammandrag i basket så älsklingen har varit i Norrköping hela långa dagen. Jag, mamma, Malin och Benny åkte dit för att heja på Lars och Dolphins. Det va en galet spännande match mot Nacka så vi satt spända ända in till slutsignalen. Vi ropade, klappade och gjorde allt för att supportra vårt lag. Tyvärr räckte det inte riktigt då Dolphins fick se sig besegrade med 42-47. Jag är ändå stolt över min idol som kämpade hårt.













Mamma blev kvar i Linköpings stad en stund och vi åt den godaste planksteken på Överste Mörners. Vi fick några födelsedagsbestyr ordnade och jag fastnade på en bild som ska sitta i sporthallen över oss instruktörer.

Nu blir det slapp i soffan framför en film. Ingen sen kväll. Lars ska upp tidigt för en ny match i morgon vid 9.30. Inte glömma klockan. Vore trist att komma till Norrköping en timma för sent.

Inga kommentarer: