fredag, december 21

Nu reser vi.

Har verkligen varit fullt upp de senaste dagarna. Bakade massa gott julgodis i torsdags och så jobb resten. Sen jag kom hem idag har jag tvättat och styrt med allt möjligt för att få klart till imorgon. Ännu har jag massor kvar (packningen bland annat!) och klockan visar redan 23.30! Ups. Imorgon bär det nämligen av mot Hultsfred för två dagars julfirande hemma hos pappa och mamma. Ska bli så härligt och kul så jag längtar massor. Ska äta alldeles för mycket julmat, öppna alldeles för många julklappar och bara må gott. Tidigt julaftons morgon åker älsklingen och jag sedan till Danmark för att fira med familjen där. Fortsätta att äta alldeles för mycket mat, öppna alldeles för många julklappar och bara må gott. Stannar i mitt andra hemland till lördag så det blir många härliga dagar där.

Idag har Lars varit i Stockholm igen och hämtat hem "vår" nya fina bil. Den ska alltså imorgon packas full av julklappar och väskor för att sedan ta sin första färd mot mina hemtrakter. Hur Lars lyckats hålla sig vaken under hela resan är för mig obegripligt med tanke på den lilla sömn han fått efter mycket hårt arbete både på tryckeriet och med bilen. Dessutom klämde han in en hockeymatch igår kväll med pappa. Ung med mycket reservkrafter kanske...?

Nej nu måste jag ta tag i mig igen så jag blir klar innan Lars kommer hem igen. Han åkte nyss till tryckeriet för att jobba natt. Måste passa på att önska alla en riktigt god jul och ett gott nytt år! Nästa uppdatering här lär nog dröja. Må nu väl nu i juletider.

God Jul o Gott Nytt År!

4 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul

Elin sa...

God jul vännen och hoppas ni får det fin fint i både hultsfred och i ditt andra hemland:) Blir helt underbart och ses på nyår...för ni har hört att det fixade sig med lokalen va?!Gött..frida fixaren:)
Som sagt,,,GOD JUL. tänker på dig...kramar/elin

Anonym sa...

Hej Lars og Madelene
Lige en lille hilsen om en glædelig jul og et godt nytår .vi glæder os til at være sammen med jer 1ste juledag. Til lykke med den flotte bil .God tur til Danmark Stor hilsen Poul Ernst og faster Jytte

Anonym sa...

hej! Ha det nu helt underbart hela långa ledigheten!! Det ska vi ha! PUSS & KRAM!!!

/Anneli o Dennis