tisdag, december 18

Julklappar och mycket annat

Dessa julklappar har varit den senaste tidens stora projekt. Har ägnat snart 3 hela dagar åt detta! Helt sjukt vad paket som står staplade i lägenheten! Hade intalat mig att inte köpa så många i år eftersom inte ekonomin är på topp, men vad hjälpte det. Tror jag köpt mer i år än något annat år. Nåja, jag bara älskar julklappar och alla de som får av mig är värda vart enda öre.

Kanske ska börja från början...

I fredags var det julfest hos oss och den kunde inte ha blivit mera lyckad. Det ihopknutna julbordet, det första för året, smakade alldeles underbart, gemenskapen var på topp, både julklappsspelet och pratmakarna bjöd upp till fight samt att julgodiset och snapsen visste var de skulle! Verkligen en riktig toppenkväll. Se bara...






































Blev ingen längre sovmorgon på lördagen för farmors 80 årskalas vankades 14 mil bort. God mat och hela tjocka släkten mötte Lars och mig när vi kom. Var så länge sen jag träffade alla nära och kära så det blev en riktigt lyckad eftermiddag och kväll. Tusen tack. Vill passa på att önska alla er en riktigt God Jul nu eftersom vi inte ses. Stor julkram till er!









Sedan vi lämnade kalaset har det alltså inte varit annat på schemat än julshopping, lite arbete och massage. Eller jo, föresten... Hade en shoppingdag med Malin i söndags som avslutades på bästa sätt med middag på O´learys tillsammans med Lars och Malins kille Benny. Hade supertrevligt tillsammans och åt alldeles för mycket som vanligt! Att Manchester United vann gjorde såklart att dagen avslutades ännu bättre.

I morgon bär det tidigt av till Stockholm! Lars har nämligen letat förbrilt efter en ny bil på internet den senaste tiden och nu hittat en som vi ska titta på. Ska bli spännande! Gäller bara att ta fram sina prutkunskaper...! Som om jag kan något om bilar...! Jag tittar på utseendet så får Lars ta hand om funktionen! hehe. Ska vilket fall som helst bli en rolig utflykt till vår huvudstad. Någon julshopping hinns nog inte med med tanke på att Lars jobbar eftermiddag och jag har träningspass på kvällen. Lite trist kan jag tycka... när vi ändå är där liksom. Inte varje dag man ser julpyntningen på NK.

Kan vara dags att krypa i säng nu eftersom klockan ringer 6.00 imorgon.

Ps. För er som undrar om jobbet efter nyår så blev det inget den här gången heller. Erfarenheten igen tydligen! Ds.

1 kommentar:

ANGELICA sa...

att de inte fattar vad de går miste om!! men det kommer säkert nåt annat snart o du har ju ditt vikariejobb! kul med ny bil, nu blir ni farligt läckra på vägarna! så himla kul att nyår ordnat sig! Vi hörs! Kramar!!