måndag, december 3

Första advent

I fredags var jag på julmarknad. Min kära Elin satt där och spritsade på pepparkakor. Så fint! Helt otroligt vackra blev dom. Men som gammal konditor han man kanske lite snits för det där. Se bara...









Sen var Lars och jag bjudna till Anneli och Dennis. Härlig kväll men Idol, kortspel och god mat. Bjöd med Anneli på mitt step intervallpass till dagen därpå. Det var populärt så jag fick mer än godkänt som betyg efter passet! Kulkul. Vi körde järnet tillsammans och det gick ju kanon! Välkommen åter!

Vilken fantastisk första advent det var då älsklingen och jag hade en riktigt mysig juldag tillsammans. Den bjöd på allt som hör advent till. Vi bakade pepparkakor till tonerna av julmusik, tände det första ljuset och bara njöt av det nybakade tillsammans med första julmusten. Mörkret är ett faktum men det förhöjde bara stämningen extra. Se så härligt det kan va! (trots dålig kamera...)

















Jag var dock tvungen att bryta upp från det stämningsfulla och gå och jobba några timmar på kvällskvisten. Känns som jag har lite koll på det nu så det flyter på. Dock önskar man att man hade så mycket mer tid för de gamla. Det de behöver är sällskap och någon att prata med. Tog min rast för att bara prata med en gammal dam. Hon bara ligger hela dagarna och väntar på att det ska ta slut. Så ensamt. Man blir så ledsen i ögat när man tänker på det. Vi springer bara in och ut och lämnar mat eller hjälper till med annan syssla. Har inte tid att stanna upp för att bara va. Går emot mina principer. Antar att jag bara måste acceptera faktum.
När jag kom hem hade Lars lagat supergod middag så vi fick ytterligare en stund för att bara njuta av livets goda. Kände mig så glad och tacksam för det jag har. Måste lära sig ta vara mer på livet. Blev en sen kväll med både Van Veeteren och en annan film. Halvsov mig dock igenom den sista.

När jag vaknade i dag kände jag direkt doften av pepparkakor i hela lägenheten!

Inga kommentarer: