fredag, november 30

Jobb och pyssel

Så är mitt liv i full gång igen. Härligt! Trots att det blir tidiga mornar så känner jag mig på bättre humör. Jag är inte den människan som vill sitta hemma. Jag vill göra saker, upptäcka nytt och bli stimulerad på olika sätt. Då kan man på ett härligare sätt njuta när man väl är ledig.
Jag har alltså gått bredvid mina tre dagar på Aspen nu och känner mig hyfsat inskolad. Varje boende är ju unik så jag har ännu inte lärt mig långt ifrån hälften. Alla har sina rutiner och sätt som saker och ting ska bli gjorda på. Även om jag vet att jag ska göra frukost och diska så vill alla att det ska göras på ett visst sätt. Omöjligt att lära sig allas rutiner på så kort tid. Jag kommer nog göra massa fel framöver men det får de helt enkelt acceptera. Känns ändå rätt bra. Är säker på att detta kommer ge mig superbra erfarenheter, inte bara för kommande arbete utan även för livet i stort. Man lär sig massor om andra människor och inser en hel del saker.

Så är det ju advent på söndag och redan inne i december imorgon. Jag bara älskar allt som har med julen att göra så jag hade kunnat sätta upp röda saker och stakar överallt för länge sen! Men så ska man hålla på traditioner. Älsklingen och jag hade en riktig julmysdag igår. Vi var runt i olika butiker och köpte julsaker och annat behövligt. Vi gick i skogen i bäcksvart mörker med ficklampa för att hitta mossa! Hehehe. Vi letade efter vit mossa men all mossa var svart just då! Det fick till slut bli grön. Väl hemma var det pyntning för hela slanten. Adventsljusstaken med sin mossa blev klar (nästan. Lars fick hämta mer idag för det räckte inte till hela! Såg ju inte så mycket i skogen igår som sagt! hehehe), stjärnorna i fönstren hängdes upp, minigranen ställdes fram, andra ljusagangemang kom på plats, likaså den röda duken, kuddarna och pläden. Är ännu inte klar. Fick superfina "ljusklot" att ha i fönstret av mamma som jag tänkte hänga i sovrummet. Men så har vi dumma betongfönster så krokarna ville inte riktigt. Får ta hjälp av Lars en annan dag. Sen är det ju alla tomtar men de får vänta någon vecka. Å vad jag älskar alla dessa förberedelser. Lars kan tycka det är mycket att plocka fram för att sedan snart plocka ner igen! Sant, men jag gör det så gärna.

Ikväll ska jag hälsa på Elin på julmarknad. Gammal konditor som hon är står hon och spritsar på pepparkakor. Kanske får man sig en smakbit... Ska bli mys att späda på julkänslorna lite, å så hälsa på min kära vän såklart.
Sen är älsklingen och jag bjudna till Dennis och Anneli. Är ju fredag och traditionsenligt slapp i soffan framför Idol. Lite mat och onyttigt eftersnask var tanken. Härliga fredagkväll.

Inga kommentarer: