söndag, september 30

Dear Friends

De senaste dagarna har inneburit massor av härliga timmar med mina vänner och det har varit så betydelsefullt.
Började med en tacosmiddag på Linds med Malin i torsdags. Hon gav mig massor av stöd och uppmuntran i mitt arbetsdilemma. Vad skulle jag göra utan dina fantastiska råd och ditt härliga sätt att se på livet?! Tack för att du finns där och stöttar mig. Den där parmiddagen vi pratade om kanske inte blir så dum i alla fall. Skulle va riktigt kul.

I fredags sen hade älskligen och jag en riktigt mysig förmiddag. Besöket på Team Ortopedic var kanske inte det mest lyckade men spännande va det. Tanken var att protesens knä skulle på service och att informationen i knät därmed skulle föras över till ett låneknä. Hummm...? Tekniken var inte med oss så det blev ett outrättat ärende. Går ju inte att gå med ett knä iställt efter någon annan. Servicen får vänta. Vi besökte sedan de nya Gina Tricot- och Cubusbutikerna som jag bloggade om sist. Struntade i det ekonomiska tillståndet och köpte ett linne och en festtop. Sedan innebar Lars påhälsning av en vän på Carlings att jag köpte ytterligare ett linne och en tunika! Typiskt. Fast jag måste säga att jag blev riktigt nöjd. Dessutom har mina skeptiska tankar inför Carlings släpp. Cool butik det där! Man blir hungrig av att gå på stan så vi tog i på Café Cioccolata och avnjöt en supergod Ciabatte innan vi begav oss hemåt.

På kvällen var jag inbjuden på middag till Elin. Äntligen blev vår date av och vilken fantastisk sådan sen! Kvällen och natten var helt grym och timmarna bara försvann. Massa gott att äta, vin, drink och djupa samtalsämnen fick klockan att bli 02 innan det va tid att tänka på hemfärd. Men jag ville ju inte gå hem! Kan inte tacka nog för allt! Du är verkligen den härligaste och jag är så glad att jag fick chansen att lära känna dig. Måste bjuda igen och det snart!

I går hade Ikano kundklubbsdag så jag och Anneli gjorde alla butikerna där osäkra. Kan inte fatta att vi orkade gå där från 11.30 till 17.30. Men kul hade vi och med rabattkupongerna i högsta hug blev det lite shoppat även då. Fanns massa fint överallt så hade jag bara haft mer på kontot hade händerna varit överfulla med kassar. Resultatet av dagen blev dock en stickad tunika från Gina, jeans från JC, underkläder från BikBok och ljuslyktor/vas från Hemtex. För underhållningen under dagen stod September, The Poodles, Vincent Pontare och Mange Schidt. Inte för att vi hade tid att kolla på dom! En liten skymt av Poodles va allt! hehe. Supertack Anneli för en toppendag. Hoppas du hann hem till festen och att ballongerna gjorde susen. Får ta den där hårfärgningsdagen snart.
Lördagskvällen spenderades sedan i horistontellt läge i soffan. Va precis slut efter fredagens vin och dagens shopping. Lars erbjudande om att förlja med på fest avböjdes. Sträckte mig till att köra honom dit! Slutade med att jag somnade framför en film.

Dagen idag har det ännu inte blivit något vettigt av. Lite fotbad, TV och dator. Lars är på Mantorptravet på nåt motorevenemang så jag är ensam. Tänkte följa med honom på fotboll sen så jag får lite frisk luft i näsan. Pitabröd och en film får nog avsluta veckan sen.

Inga kommentarer: