söndag, augusti 5

Härliga helg

Tog tidigt hem från sista arbetsdagen i fredags och satt hela eftermiddagen med mitt personliga brev. Inte lätt att söka jobb, inte roligt heller. Hade bjudit in en fotbollskompis och hans tjej för lite grillat på kvällen. Det var bättre! Solen ville inte riktigt så vi njöt av maten inne. Gick lika bra det. Åt mer än man borde. Som vanligt. Sedan blev det smask på annat gott och chicagospel hela natten. Riktigt trevligt.

Lördagen bjöd på den allra härligaste sommarsolen så jag låg bänkad vid Tinnisbadet från 11.30 till 17.30. Det är verkligen livet. Malin kom och besökte mig där så vi dyrkade solen tillsammans. På kvällen blev det åter grill med Mats och Hanna. Måste passa på nu när det äntligen går. Avslutade kvällen på Palatset där vi spelade biljard. Gick inte så bra för älsklingen och mig. Märkliga svarta 8:a! Fast vi var glada ändå.










Metrologerna stod och lovade strålande sol i hela Sverige idag. Inte i Linköping! Med mulen himmel åkte ändå jag och Anneli till Sätravallen för att sola och bada. Alla förhoppningar om att det skulle spricka upp. Så fel vi hade. Men så trevligt det blev! Medan killarna tränade fotboll spelade vi massa spel och myste. Blev inte en så tokig dag trots allt. Avslutade myset med grillad korv. Det var våra spelare värda.

Nu ska jag inte göra det stora. Vi har hyrt film så jag antar att soffan väntar om bara en kort stund.
Hoppas metrologerna har spått vädret bättre till imorgon för då hittar man mig garanterat vid Tinnis vid 10!

*Hej och hopp*

Inga kommentarer: