onsdag, augusti 15

Glass i stora lass

I måndags begav sig jag, icca och Petra till Linköping för att avnjuta två härliga dagar här. Å vilka dagar det blev! Vi inledde med att gotta oss vid Tinnisbadet där solen sken på oss med hela sin styrka. Petra såg till att göra debutdoppet i den härliga bassängen.










Sedan var det dags att åka till det ställe jag länge drömt om. Å vilket ställe! Smultronstället i Söderköping. Där serveras de största glassmenyerna och här gäller det att frossa. För en glassälskare som jag var detta som att komma till paradiset! Den mysiga glassrestaurangen låg precis intill Göta Kanal vilket gjorde upplevelsen än bättre. Med en stor rykande glass, älskade vänner och en solnedgång över vattet kunde kvällen inte ha varit bättre.
Med mätta magar gick vi sedan längs kanalen med dess uteserveringar och på standens små kullerstensgator. Härliga stad. Definitivt en plats att besöka.









När vi kom tillbaka till lägenheten fortsatte myset på balkongen. I den ljumma måndagskvällen drack vi lite vin och mumsade gott på tilltugget. Kröp ner i sängen med magknip. Inte så konstigt efter allt jag ätit!

Tisdagen inleddes därefter med en välbehövlig promenad längs kanalen. Den härliga solen sken på oss hurtiga. Under förmiddagen intog vi en plats i Konsert & Kongressparkens gräs med var sin bok framför näsan. Jag har också annamat pockettränden och befinner mig just nu mitt inne i Olycksfågeln. Läsningen kom av sig då Industriell ekonomi-nollorna och deras överfadderier kom marscherande in i parken. Studenterna är på intåg och redo att ta över staden.
Innan mina älskade vänner åkte hem åt vi en riktigt god buffé på en av stadens uteserveringar. Så va man riktigt mätt ännu en gång. Tur att jag hade pass i sporthallen på kvällen. Gjorde av med massor av energi på stepbrädan.

Idag var vardagen åter ett faktum och det var dags att ta tag i jobbsökandet igen. Inte lätt. Har suttit med de personliga breven hela dagen. Morgondagen lär bli den samma...

2 kommentarer:

Frida sa...

Oj det där såg riktigt smarrigt ut! Åt du upp alltihop då? ;)

Elin sa...

hej vännen. blir massa avis på era mysiga dagar ihop...tjejorna! glassen såg inte illa ut, inte vinet och vindruvorna heller:)
nä..mina bilder va mupp:)hade ju så tråkigt!..hehe
hur går jobb-sökandet??
ta hand om dig...
vi hörs vännen.
kramar/elin*