söndag, maj 19

Soliga maj

Exakt 19 dagar har gått sedan sist. Här kommer några rader om vad första halvan av maj har erbjudit.

Har fortfarande inte tränat. Foten fortsätter att muppa och till råga på allt lyckades jag få stora bekymmer med muskulaturen kring vänster skuldra. Varje vår är samma visa med skador så nu har jag gjort en riskanalys med negativt inverkande faktorer på min kropp:
* Långt vintermörker
= låga nivåer av D-vitamin.
* För få sömntimmar
= vintern kräver mer sömn och i kombo men mycket träning krävs ännu mer.
* Avsaknad av återhämtningsmål direkt efter träning
= nerbrytningsprocessen i musklerna hinner för långt innan jag är hemma och fyller på med mat och energi.
* Ökad mängd träningstimmar
= mycket koreografi ska pluggas in efter jul och kroppen vill igång efter ledigheten.
* Dåliga skor
= skorna är slitna efter ett års träning och köpet av nya brukar bli på våren.
Nästa år ska jag banne mig skärpa mig och vara stark och frisk hela våren och året!

Istället har jag umgåtts med vänner, njutit av den underbara vårsolen och doftat alla underbara träd och växter som står i blom.
Kollegans Lotus blev jobbil för en dag!




























Jag har varit i Växjö och firat mosters man som fyllde 65 och fick samtidigt möjligheten att äntligen träffa Elin,  Nicke och lilla söta Esther i deras fina stora hus i Åby.
Är jag hemma i Hultsfred ingår också sedvanlig Korpenpromenad, mys med mamma, besök hos Icca och charmtrollet Vilmer, och så påhälsning hos pappa och Gunilla förstås. Hjärtat kommer alltid att bo i Hultsfred. Älskar er alla!














Kärleken har stått i fokus ett tag för fantastiska Agnes och Alfred gifte sig förra helgen. Eftersom vi pendlar tillsammans till Motala har jag följt deras väg mot den perfekta dagen med alla förberedelser. Härligt! Vilken lycka. Grattis till brudparet!!! Denna helg va därför vi "Medleyvänner" bjudna på bröllops- kombo Eurovisionfest. Blev en mycket trevlig middag och kväll igår med bästa gänget. Heja Danmark också som lyckades kamma hem vinsten i Malmö.












Sitter nu och väntar på att tiden ska gå. Ikväll 18.09 går nämligen tåget till Göteborg där jag och en kollega ska gå kurs i kognitiv rehabilitering. Kursen varar måndag till torsdag så det innebär fyra nätter på hotell med tillhörande frukost, intensiva dagar av studier men också trevliga kvällar i stora staden. Ska bli super!
Trevlig kväll till er alla och lycka till Sverige i kvällens hockeyVM-final!

1 kommentar:

Fanny sa...

Vilka underbart fina bilder från bröllops/eurovisionfesten :)
Cool "jobbil" ;) Kram!