söndag, juni 3

Mycket i huvudet

Mycket nu... som vanligt.
Med ny release i BodyAttack och CXworx nästa lördag plus att en ny koreografi i step var mycket behövlig har denna vecka inneburit en hjärna på högvarv. Tankar och koreografi har snurrat som tusan i skallen. Spenderade fyra timmar igår lördag och 3 timmar idag söndag i sporthallens motionssal för att få allt att sitta. Och nu gör det det!!!!! (tror jag) När jag lämnade sporthallen idag kände jag mig lika lycklig som på bilden nedan. Dock är kroppen trött nu och skriker efter att få lägga sig i soffan. Men jag ska bara... Har tvättstuga, har lagat mat, måste diska och så hamnade jag här...
Annars i veckan stannade jag kvar med jobbet i Nyköping i torsdags. Trivselgruppen hade ordnat en guidad visning runt Nyköpings Hus och nere i Kasematterna. Med ficklampa i högsta hugg fick vi en historisk upplevelse under en timma. Spännande! Efteråt satt vi i ruinerna och åt vår medhavda picknick. Festligheterna fortsatte inne på jobbet pga kallt väder. Största och finsate tårtan hade köpts in till fikat. Födelsedagsbarn blev uppvaktade och jag blev avtackad med en liten present. 
Därefter var det dags för lekar. Jag och en kollega blev först utskrattade genom en stafettävling med förbundna ögon. Skulle flytta bomullstussar från en hink till en annan med sked! Inte det lättaste. Fortsatte med en femkamp med riktigt kluriga lekar.
Kvällen blev sen och sedan ännu senare. Jag och tre andra kollegor stängde och låste vid 22-tiden. Anledningen var sörnosen nedan. Endast 5 veckor gammal hade Nils varit med om sin först fest :-) Då har man rätt att bli såhär trött.
Delar av KommunRehab, Nyköping




Inga kommentarer: