söndag, maj 1

1 maj

Så är det maj och vi tar ännu ett steg närmare sommaren, även om det vädermässigt känns som vi tar några steg ifrån.

Gårdagens valborgsmässoafton firades inledningsvis traditionsenligt med sång och tal från studentkören och borgmästaren på borggården. Det hurrades och viftades med studentmössor framför ett folkhav av pensionärer och småbarnsfamiljer... och så mig och mina vänner!
Därefter hamnade jag hemma i mjukisbyxor, alldeles för skönt. Skulle jag orka fira på kvällen, stå ute och frysa vid brasan...? Va ju rätt skönt hemma! Jag tog mig ändå i kragen och hamnade hos Johanna och Janne som precis som jag trivdes bäst i mjukisar denna kväll :) Jag bjöds på grillad kyckling, sallad och jag lyckades dricka upp en flaska vin. Vi satt långt i på natten och pratade om allt mellan himmel och jord. Mycket trevlig afton trots allt!
Lars har varit i Norrköping på landslagsläger sedan i torsdags. Nu är han hemkommen, kollar basket och fotboll i soffan så det blir väl inte sambomys förrän senare på kvällskvisten :-)

Själv kämpar jag på med ett trasigt knä igen. Genomförde en lång och alldeles underbar joggingrunda i måndags så nu får jag lida genom att inte kunna böja i knäleden :( Den har varit alldeles vätskefylld och nu känns det som knät låser sig. Jag haltar runt och kan inte cykla utan smärta :( Inga träningspass förra veckan och det blir inga i kommande vecka heller. Känns tungt och extremt olägligt efter påskens ätande av godis och kakverk!

Lägger upp en egobild (ber om ursäkt) för att motivera mig till att försöka hålla mig i form och inte låta deppet ta överhand. Detta är min målbild och jag ska tillbaka dit så fort som bara möjligt!!! Det svåra är att låta sig ligga på soffan och läka knät. Det är inte min grej.



Inga kommentarer: