söndag, november 21

Medley konvent 2010

Igår hade äntligen min stora dag kommit. Dagen då jag skulle hålla en BodyAttack-klass på Medleys första gemensamma konvent för instruktörer på Medleys anläggningar i hela Sverige! Konventet hölls i Finspång och flera av Sveriges instruktörseliter va inbjudna. Däribland Oscar Nilsson (numera Jöback), Jari Ketola, Ewa Björketun mf. Förutom dessa var vi några utvalda interna instruktörer som fått äran att ingå i konventteamet. Förutom jag så var även mina kära vänner Sanna och Pillan från Linköping utvalda. Kan fortfarande inte fatta att jag, lilla jag, var med i samma gäng som Oscar, fotades på samma bild och höll en klass på samma scen som honom!




















Ni kan tro jag va nervös hela förmiddagen. Hade första klassen efter lunch, 42 bokade deltagare, anläggningens största sal, en stor scen... Där ställde jag mig, presenterade mig själv och passet. Sedan va det ingen återvändo. Jag var laddad. Dessvärre va inte datorn det :( De skulle spela skivan via bärbar dator men musiken strulade hela tiden! Det blev precis knäpptyst flertalet gånger under passet. Fick improvisera koreografin utan musik, fick hoppa över flera delar av låtarna samt att många små detaljer i passet försvann!!!
Jag var besviken efter klassen. Fick dock massor av fin feedback på att jag hanterat strulet professionellt, utstrålande massor av energi och att jag genomfört ett grymt pass. Jag tackar för det. Det va ändå galet kul! Vilken chans jag fått och vilka möjligheter som öppnats för mig. Jag hoppas detta bara var starten på en spännande instruktörskarriär.... Det är min dröm!







































Dagen för övrigt va grym. Busstripp med alla älskade Medleyvänner, en hel dag av träning och häng tillsammans :) FANTASTISKT! Förutom mitt eget BodyAttack körde jag EasyLine och Danceaerobic samt lyssnade till Oscars föreläsning om Ordets makt. Detta är livet!







































Efter dagens upplevelser träffades vi ett gäng på sporthallen, drack lite vin och hade trevligt. Fortsatte mot Harrys och mot alla dansgolv. När fötterna värkte för mycket cyklade jag hem. Nöjd och glad somnade jag utmattad i min säng. Vilken fantastisk dag det varit :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej madelene

Det lyder som om du har haft en rigtig god dag, synd at musikken ikke var rigtig god. Men flot at du klarede det alligevel.

glæder mig til i kommer på fredag.

Knus Lotte