söndag, november 14

Långa dagar

Nu har jag varit hemma och varit mer eller mindre sjuk sedan i tisdags.
Onsdagen och torsdagen passerade liggandes i soffan nerbäddad under sängtäcket. Inte mycket till mat orkade jag peta i mig.

På fredagen hade jag bestämt mig för att iaf fräscha till mig lite. Tog en dusch och kände mig aningen piggare. Dock ej i stånd att aktivera mig med det stora. Fick veta att några vänner skulle samlas i pillans nya lya på kvällen och skruva ihop möbler och pyssla. Jag bestämde mig för att åka dit. Slängde ihop en fantastiskt god Cheesecake som jag tog med och bjöd på :) Otroligt härligt att få träffa vännerna igen.... ja, träffa någon! Varit ensam tillräckligt länge.

Igår trodde jag att jag väl iaf skulle vara friskare, men ej. Näsan fortsatte snörvla, bröstet va tungt och hostattackerna kom titt som tätt. Blev en lång dag eftersom jag vaknade tidigt. Vet inte hur många parti Spindelharpan jag genomgått fram till nu.... Jag bedrev några timmar i köket. Bakade brödbullar, gjorde egna chokladpraliner och lagade kyckling. På kvällen igår var jag på spexföreställning av Linköpings HU-studenter. Återvände till studentens tid och kollade på
Holgerspexets uppsättning "Oidipus - en komplex historia" på NH. Min kära vän Linnéa spelar i orkestern så jag ville ju kolla in henne också. Hur kul som helst! Publiken är en del av föreställningen och får skrika uppmaningar till skådespelarna (omstart, på tyska, baklänges, i slowmotion...) Det kan bli hur galet som helst! I dag är det söndag och Fars Dag. Det innebär att pappa kommer på besök och jag får möjlighet att bjuda ut honom på lunch. Sedan har jag bakat hans favorit Toscakaka som blir efterrätten tillsammans med chokladpralinerna jag gjorde igår. Grattis Pappa!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina chokladpraliner ser ut som köpta. Smakar säker underbart.
Mamma