söndag, maj 16

Helhelg med svärföräldrarna

Efter en riktigt efterlängtad ledig torsdag kom Leif och Lotte till oss i fredags. Med sig hade de den bästa överraskningen man kan tänka sig. Ett barn kommer till världen i novemer så Lars och jag blir onkel och tante! Lene och Lasse ska få en liten skrutt :) Jag fick rysningar och Lars visste inte vad han skulle ta sig till. Lyckan var total. Grattis kära syster!!!









Efter en tur i Tornby bjöds det på middag och efterrätt. Vi spelade kort till långt in på natten och somnade sedan gott efter en härlig första dag.


















Lördag och solen visade sig från sin bästa sida. Vi åkte till Söderköping för en heldag i detta mysiga paradis. Vi började med att besöka himmelriket på jorden - Smultronstället! Vem tror ni beställde störta glassmenyn och åt upp hela...? Glass är det bästa jag vet :)






































Sedan strosade vi runt i grändernas stad. Följde kanalen, in i en vacker park, förbi gamla butiker, vidare till en vacker kyrka, fann mitt drömhus och andra små underbara hus. Kullerstenar och gränder överallt. Jag blev kär i Söderköping! Ska vi flytta hit?




































Efter detta utflyktsmål åkte vi till Svartmåla där Lars och Christian lagt i den båt de har köpt. Vi var ju tvugna att kolla in pärlan. Kan säga att jag definitivt kan tänka mig spendera flera av mina lediga dagar i den fören ute på sjön!


















Vad kan avsluta en helt underbar dag på bättre sätt än att avklara grillpremiären för året!? Grilla ute och äta inne. Ett gigantiskt buffébord dukades upp. Smakade gudomligt gott :)









Resten av kvällen och natten bedrevs med canasta. Dock med mindre framgång för mig och Lotte. Strunt samma. Hade lika mysigt för det!

Söndag och en tur på stan vad det som hanns med innan det var dags att säga farväl till våra underbara gäster. Tänk vad tiden går fort när man har roligt. Den grymmaste helgen har redan passerat. Tack för att ni förgyllde vår tillvaro.

Jag är så glad över att få ha spenderat en hel helg tillsammans med min älskling. Som jag har saknat det! Underbara dagar, timmar och minuter har vi fått. Nu återstår bara några timmar av denna söndagskväll som jag ska njuta av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej med jer to
Mange tak for en rigtig dejlig week endt. I dag er vi trætte oven på alle oplevelserne. Men har dog fået book lejlighed til jer i Italien, så nu skal tiden bare gå til vi skal afsted.
Endnu en gang tusind tak for oplevelserne.

Knus og kram fra Svigerforældrene.