onsdag, januari 6

Ett lite annorlunda liv

I söndags kväll vräkte Lars och jag i oss allt godis vi kunde hitta i skafferiet. Efter det satte vi punkt! Från och med nu, och en tid framöver, är det slut med allt vad sötsaker och snacks heter. Skönt att göra det tillsammans. Från och med nu är det frukt, grönt och motion som gäller.

Inledde därmed denna lediga Trettondag jul med en långpromenad i vinterkylan. Påpälsad med massor av kläder trotsade jag de 15 minusgraderna. Efter den friska luften smakade frukosten riktigt gott.

Foten tillåter mig alltmer träning nu så det finns hopp om livet. Dock funkade inte riktigt Crosstrainer igår. Fick istället sätta mig och svettas på cykeln. Skit. Ska försöka ge mig på Funktional Moves idag. Får väl låta bli vissa övningar om foten inte vill.

Det annorlunda livet innebär även andra arbetsuppgifter på jobbet. Mitt vikariat har upphört och jag har fått en tillsvidaretjänst på 80%. Istället för ärenden på särskilda boenden ska jag jobba inom hemsjukvården med hembesök, bostadsanpassningar, hjälpmedelsförskrivningar mm. Spännande att ge sig ut och försöka hitta rätt bland husen i Nyköpings omnejd.
Mindre tjänstgöringsgrad innebär mer fritid till Madde! Halleluja! Dessvärre innebär det samtidigt mindre pengar i kassan. Ett lite mer sparsamt liv väntar. Nåväl, just nu är tid värt mer än pengar!

2010, here I come!

1 kommentar:

Petra sa...

Grattis till jobbet! Vi ses i februari. Kram