söndag, oktober 11

VM-kval

Sitter i soffan denna söndag och ser tillbaka på en mycket trevlig gårdagskväll. Vi hade bjudit hem Hanna och Mats på middag och för att se Sverige-Danmark göra upp i VM-kvalet i fotboll. Lövbiff med ugnsbakade rotfrukter stod på menyn och till efterrätt hade jag bakat en riktigt smarrig fotbollstårta. Trots flagor som dekoration hjälpte inte detta ur svenskt perspektiv. Sverige lyckades inte ta sig samma och få till ett mål. Typiskt. Trots det blev det glädjerop här hemma. Lars utbröt i jubel när de röda petade in bollen. Grattis till dig min kära. Kvällen fortlöpte med goda drinkar, spel och besök av lilla Doris. Dagen till ära hade Hanna och jag lyckats styla oss i stort sett lika. Vi hade båda våra nyinköpta jeansskjortor med svart linne under och så svarta strumpbyxor. Läckert!!! Heta brudar :)
















































Annars har de senaste dagarna inneburit förkylning och nedsatt hälsotillstånd. Tvingades ställa in step-konditionspasset i fredags och stället spendera den i soffan. Har inte fått klart om det är Lars förkylning eller om det är de danska bacillerna som drabbat mig. Trotsig som jag är har jag ändå tagit mig igenom arbetsdagarna. Varför kan man undra? Hade haft det bättre här hemma både torsdag och fredag. Men Men.

Innan besöket av kära vänner igår var det höststäd för fulla muggar. Uppe sen 7 och fullt ös hela dagen. Det gick i ett kan man säga! Nu har iaf hösten flyttat in i lägenheten lite här och där. Mys!








Inga kommentarer: