tisdag, november 4

Vilken helg!

Nu slipper ni läsa om mina Bovetefrallor för här kommer ett inlägg om den mest fantastiska helg på länge. (Glömde dock min kamera på hemmaplan så bildbevisen får ni vänta på.)

Efter ett träningspass i lördags stressade jag som en galning för att hinna med tåget till Hultsfred 50 minuter senare. Möttes av underbara mamma på perongen och vi tog bilen dirkekt till farmor och farfar. Så härligt att träffa detta söta kärlekspar där man alltid är mer än välkommen. Fikade och pratade om ditten o datten innan det var dags att köra tillbaka igen.

Jag och Lars, tillsammans med andra vänner, var bjudna till Icca och Henke på middag. (Lars spelade basket hela helgen och hade inte möjlighet att följa med.) Kan lova att det blev mer än bara en middag. Vilken bjudning! Möttes av goda vänner, en välkomstdrink med tilltugg och ett höstfint dukat bord med tända ljus. Stämningen var på hög nivå. Efter mingel serverades varmrätten: egenlagad fläskfiléplanka med potatismos, baconinlindade sparris och bearneissås. Vilken lyx. Vi satt alla och njöt av maten, pratade och skrattade. Vilka vänner jag har! Vidare bjöds vi på efterrätt i form av varm fruktsallad med riven vit choklad och vaniljglass. Som vårt värdpar hade fixat! Kände oss riktigt bortskämda. Med fint vin och goda drinkar blev kvällen och natten lång. Tusen tack för allt. Som vi brukar säga så måste vi försöka träffas snart igen.

Det var tunga ben som tog sig över sängkanten på söndagsmorgonen. Ville ändå följa med mamma ut i vinterfrosten och gå Korpenpromenaden. Härlig morgon var det med solen som strålade och värmde. Blev en härlig runda med många kända ansikten som vi stannade och pratade med. Inte lika lyckad runda resultatmässigt då det var svåra frågor och då kryssandet inte ledde till någon bingo.

Efter Korpen var det dags att förbereda inför stundande kalas. Mamma har fyllt år så hennes syster med delar av familj var på besök för att fira. Massa gott bjöds det på även denna dag. Fika med bullar, kakor och bakelse, middag med supergod fläskfilégryta och potatismos samt efterrätt i form av päronpaj med vaniljsås. Mellan godsakerna spelade vi M.I.G och hade riktigt mys. Kan erkänna att jag är kass på M.I.G vilket resulterade i flera felsvar. Kusin Frida var desto bättre och vann överlägset. Vilken talang!

Trött och sliten efter en häktisk helg fick jag sätta mig på en buss till Linköping. J*la SJ. Fattar inte hur ett företag kan strula så mycket som dom. Fick sitta på ett säte lika hårt som en pinnstol. Inte gick det att luta bakåt heller. Jag som hade bokat platsbiljett på tåget!

Två dagar av denna vecka har redan passerat. Körde gärnet på steppasset igår och jobbade en lång dag på jobbet idag. Blir inte mycket övrig tid kvar. Klockan visar redan 21.40 så jag ska förbereda mig för natten.

(Bilder kommer till helgen då kameran kommer med leverens med mamma.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att allt flyter på i Nyköping.

Du är utmanad på min blogg

Anonym sa...

Låter som en härlig helg det.

Till SJ:s försvar kan jag bara säga att det numera inte är SJ som kör Lkpg-Kalmar utan VEOLIA. Kram