fredag, december 7

I väntans tider...

... sitter jag vid datorn en stund. Ska snart möta mamma som kommer med tåget. Vi ska ha en riktig stämningsfull kväll på Cloetta Center med The Christmas Show. Först ska jag bjuda på mat och lite smaskig efterrätt med ett eller varför inte två glas vin till. Lars är i väg med jobbet i Nyköping på julbord så det är tjejkväll på riktigt.

Har jobbat i dag från 7-13 så jag känner mig lite sliten. Jobbade kvällen i går också från 16-21, eller snarare 21.45. Gårdagen var riktigt tuff. Kom upp massa extra ärenden så jag hade inte tid till rast på hela kvällen. Sprang fram och tillbaka. Det va helt galet. Efter att inte ätit något sen 14 så var jag både trött och hungrig när jag kom hem. Direkt i säng var det som gällde. Men inte kunde jag sova! Tankarna snurrade förskräckligt, både kring gårdagens vårdtagare och de som väntade mig idag. Inte många timmar i drömmarnas värld i natt med andra ord.

Efter kvällens mys med mamma väntar dop i Växjö imorgon. Lille August ska visa upp sig i kyrkan och få en skvätt vatten på huvudet. Ska bli kul att åka dit och träffa alla kära ansikten. Blir inte så ofta.

Borde nog hoppa in i duschen nu så mamma inte får stå i regnet och vänta på mig allt för länge. Härlig kväll framför mig....

Inga kommentarer: