lördag, november 10

Bränd

Igår var jag bara så klumpig. Hade stekt på pannan och ställt den åt sidan men låtit handtaget stå över den heta plattan. Jag skulle ta stekpannan för att hälla upp på tallriken och brände mig så in i gudens i handen! Insåg smärtan när jag stod mitt på golvet och fick "kasta" stekpannan på bänken och spola vatten på handen. Som det gjorde ont kan jag lova! Kände mig helt tafatt hela dagen och att vidröra vid det brända området var totalt otänkbart. Har kännts lite bättre idag men fortfarande riktigt ömt att ta på då det blivit en blåsa eller snarare 3. Stackars mig!

Blev inget jobb i Norrköping heller. :( Ringde för att höra om intervjuer och då hade de redan satt igång med dom. De hade valt ut 5 av 70! Många sökande med andra ord. Får vänta på nästa chans.

För övrigt är julen bokad nu, likaså biljetterna till Danmark. På självaste julafton kl 8 sitter Lars och jag på färgan på väg dit. Blir julmys med pappa och Gunilla kvällen den 22:e och med mamma och släkt den 23:e. Den planeringen känns verkligen bra då jag hinner träffa alla nära och kära och samtidigt hinna se Kalle Anka! Är framme i Danmark 11.15! hehehe Längtar hur mycket som helst. Kan snart inte hålla mig längre så snart åker alla julsakerna fram!

Hade kvällsmys med "handbolls-carro" i torsdags. Va superlänge sen jag träffade henne så det va toppen! Vi hade massor att prata om så timmarna bara försvann. Var till och med inne och pratade om att starta eget! hehe. Drömma kan man ju...
Igår va det istället mys med Anneli och hennes väninna. Idol-kväll som vanligt när det är fredag och så god mat och nötter såklart!

Nu ska jag ge mig iväg till Ylva för mys hos henne. Lars, Mats och Petter har "kill-kväll" så det är bäst att hålla sig borta! hehehe. De är på O´learys nu men kommer snart hem för att fortsätta playstation-spelandet.

Ska rehabilitera min hand och återkomma med nya tag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sikken en planlægning af julen :-)
Vi glæder os rigtig meget til I kommer hjem til os juleaften.

Knus