tisdag, september 11

Veckan som gått

Oj, var ska jag börja? Har ju hänt massor. Lars föräldrar kom på besök i tisdags och stannade till i söndags. Har haft en helt fantastisk vecka tillsammans. Vi har varit vid Bergs slussar, besökt cloettabutiken, ätit middag med mina föräldrar på Bambugården, spelat kort, ätit gott, satt upp tavlor och massa annat mys. Avslutade helgen med EM-kvalfotboll i Stockholm. Ingen dålig vecka med andra ord!

























Sent fredag kväll/natt kom ytterligare tre danskar; Mads, AK och Mike. Efter en kort natt sömn bar det alltså iväg till Stockholm och fotboll. Men först skulle vi till campingen! Inte det lättaste! Pga en avfart fel hamnade vi mitt inne i smeten och kunde först vända på helt andra sidan av stan! Oj så fel det blev. Men lite komiskt va det! Fick ju trots allt se lite av huvudstaden.

Vi packade in oss i stugorna och tog sedan tunnelbanan till Råsunda (efter att först återigen ha hamnat fel!). Vi var tre som inte hade biljett till matchen men med lite flyt och ett bra pris lyckades vi också få. Med fotbollströjor och flaggor intog vi Råsunda. Vilken stämning! Superkul va det. Synd att det inte blev några mål bara. Trots våra skilda nationaliteter lyckades vi ändå hålla sams under hela landskampen! Älskar ju min dansk.




















Stort tack till min danska familj och mina danska vänner för en toppenhelg! Välkomna tillbaka.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Madde

Hvor er det dejligt at se at I hyggede jer i sidste uge. Lasse og jeg ville også gerne have været med men det kunne ikke lade sig gøre. Vi finder en anden uge/weekend at komme i. Vi glæder os til at se jer igen og se jeres nye lejlighed.

Knus
Lene

Frida sa...

Det låter som en toppenvecka! Fast jag hoppas du hejade ordentligt på Sverige trots det danska sällskapet ;) Puss gumman